نوشته شده توسط : امیررضا

در این چند وقت که اوضاع اینترنت بسیار عالی نبود و مردم به خاطر افزایش قیمت های بسته های اینترنت افزایش پیدا کرده بود و بسته های به صرفه هم حذف شده بود. در این چند سال بسیاری افراد به خاطر بسته های اینترنت که ناخواسته تمدید می شده هزینه اضافی پرداخت کرده اند که اصلا علاقه ایی به تمدید بسته مورد نظر نداشته اند که به صورت خودکار تمدید شده است. این کار را اپراتور ها  برای کسانی کرده اند که علاقه به تمدید بسته مورد نظر داشته اند ولی فراموش کرده اند که تمدید بکنند . این روش تمدید برای بسیاری خوشایند بوده که به صورت ماهانه  برایشان به صورت ماهانه تمدید می شده است و برای بعضی ها خیر. این کار که با اخذ تایید از خود مشترک انجام می شود  که بسته مورد نیاز طرف بعد از اتمام به صورت خودکار تمدید می شود . بسیاری افراد دوست دارند که خودشان لغو بکنند این نوع روش های تمدید بسته های اینترنت را.

این سرویس مفید و اقتصادی که در بعضی شرایط کاملا به نفع مشترکین فراموشکار می باشد، باعث نارضایتی برخی کاربران شده و اپراتورها را بر آن داشته تا با ارائه راهکار جدید، رضایت خاطر این دست از مشترکان را نیز فراهم آورند. اگر شما هم یکی از کاربران ناراضی از تمدید خودکار بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل هستید، پیشنهاد می کنم از روش های ذیل برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت خود استفاده کنید.

 

روش های لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت همراه اول

 

روش اول: استفاده از کد دستوری یا USSD

این روش به عنوان آسان ترین و در دسترس ترین روش، در اسرع وقت شما را از تمدید خودکار بسته های اینترنت همراه اول راحت می سازد. برای این کار کافی است مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول کد دستوری  # 100 * 8 * را شماره گیری و ارسال نمایند.

 

روش دوم: ارسال پیامک

مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با ارسال عدد 8 به سرشماره 8080  و یا ارسال عدد 328 به سرشماره 111 درخواست خود را برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت ثبت نمایند.

 

روش سوم: شماره گیری 9990

تماس با شماره پشتیبانی همراه اول، 9990، یکی دیگر از راه های ثبت درخواست لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت مشترکین همراه اول می باشد.

 

روش های لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت ایرانسل:

 

روش اول: استفاده از کد دستوری یا USSD

استفاده از کد دستوری # 9 * 5 * 555*  برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت ایرانسل، راحت ترین و سریع ترین راه ممکن برای خلاصی از مشکل تمدید خودکار بسته های اینترنت این اپراتور می باشد که کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند از آن استفاده نمایند.

 

روش دوم:  شماره گیری 700

تماس با پشتیبانی ایرانسل، شماره 700، یکی دیگر از راهکارهای این اپراتور برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت می باشد که مشترکین دائمی و اعتباری می توانند در صورت تمایل از آن استفاده نمایند.

 

روش سوم: عدم شارژ سیم کارت اعتباری

در این روش کاربران سیم کارت های اعتباری ایرانسل می توانند سیم کارت خود را به اندازه کافی شارژ نکنند. زیرا تمدید خودکار بسته های اینترنت از طریق کم کردن از شارژ سیم کارت فعال می شود و در صورتی که سیم کارت مشترک اعتبار کافی نداشته باشد، تمدید بسته به صورت خودکار لغو می گردد.

 

با توجه به آنچه که گفته شد اگر از آن دست از مشترکان کم مصرف اینترنت هستید که ترجیح می دهید نحوه ی مصرف اینترنت خود را به شخصه مدیریت کنید و از سرویس لغو تمدید خودکار بسته اینترنت استفاده نموده اید، بعد از اتمام بسته فعلی، دیگر تائیدیه ای از شما دریافت نخواهد شد و تمدید خودکار بسته لغو می گردد. بنابراین با به اتمام رسیدن اعتبار حجمی یا زمانی بسته فعلی شما، تعرفه استفاده از اینترنت با تعرفه ی آزاد محاسبه می گردد که عددی به مراتب بالاتر از تعرفه موجود در بسته ها می باشد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

همراه اول این روز ها دارد طرح جالبی را بر نسل جوان اجرا می کند. این طرح که فروش سیم کارت های دائمی همراه اول با شماره های خاص است. در گذشته اپراتور همراه چند بار دست به اقدام مشابه زده است و جوانان استقبال خوبی انجام دادند و از این نوع طرح ها استقبال خوبی انجام شده است. همراه اول که در این چند سال همیشه طرح ها و پروژه های بسیار عالی داشته است که برای جوانان بسیار مناسب و به صرفه بوده است. این طرح که جز بهترین طرح ها است و هر از گاهی همه اپراتور ها انجام می دهند برای اینکه جوانان بتوانند سیم کارت به نام خودشان داشته باشند.همراه اول همواره در تلاش است که به نسل جوان بیشتر بها بپردازد و از  این نوع طرح ها بیش تر ارائه کند. باید دید که آیا از این طرح بی نظیر دوباره مانند گذشته استقبال خوب و گسترده ایی به عمل می آید یا اینکه این طرح با شکست مواجه می شود.

با توجه به استقبال جوانان از طرح های اقتصادی و منحصر بفرد خرید سیم کارت های دائمی جوانان همراه اول که شامل بسته های خوش آمد ویژه و تخفیف می گردید، این بار همراه اول طرح فروش سیم کارت دائمی جوانان با شماره های خاص را در نظر گرفته است که از روز شنبه 24 اردیبهشت 1401؛ در دسترس متقاضیان قرار می گیرد.

این خبر که به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت سیار ایران با هدف ارتقای هویت دیجیتال و حرکت در مسیر حامیانه این اپراتور از جوانان صورت می پذیرد؛ طرح ویژه ای است که همه متقاضیان 18 تا 30 ساله به شرطی که پیش از این سیم کارت دائمی جوانان را خریداری نکرده باشند؛ می توانند در آن شرکت کنند. البته هر فرد تنها یک بار می تواند از این طرح استفاده نماید و در صورت خرید بیشتر، امکان فعال سازی سیم کارت وجود نخواهد داشت.

سیم کارت های دائمی عرضه شده در این طرح با 50 درصد تخفیف فقط به قیمت 80 هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که شامل بسته های خوش آمد نیز می باشد.

بسته خوش آمد سیم کارت های دائمی جوانان با شماره های خاص شامل موارد ذیل می گردد:

1.   10 گیگابایت اینترنت به مدت یک ماه که همزمان با فعال سازی سیم کارت؛ فعال می گردد.

2.   10 گیگابایت اینترنت چهار ماهه ( 2.5 گیگابایت اینترنت ماهانه به مدت 4 ماه) که از ماه دوم فعال سازی سیم کارت، هر 30 روز یک بار به صورت خودکار فعال می شود.

3.   200 دقیقه مکالمه درون شبکه ( همراه اول و ثابت) 30 روزه که از زمان فعال سازی سیم کارت، فعال می گردد.

4.   20 دقیقه مکالمه خارج شبکه به مدت یک ماه که از زمان فعال سازی سیم کارت، فعال می شود.

کاربران می توانند با استفاده از کدهای دستوری # 10 * 100 *، # 30 * 1000* ، # 0 * 100 * و اپلیکیشن همراه من نسبت به استعلام بسته های اینترنتی خود اقدام نمایند. کد دستوری # 30* 1000 * و اپلیکیشن همراه من نیز برای استعلام بسته های مکالمه طرح سیم کارت دائمی جوانان با شماره های خاص در اختیار کاربران خواهد بود.

علاوه بر این امکان فعال سازی همزمان این طرح با بسته های مکالمه مدار فیروزه ای، هدیه تولد، شتاب در پرداخت، مکالمه همراهی و یا سایر بسته های مکالمه و ترکیبی وجود دارد.

بنابراین متقاضیان واجد شرایط می توانند با مراجعه حضوری به تمامی مراکز فروش و خدمات همراه اول اقدام به خرید سیم کارت دائمی جوانان با شماره های تصادفی نموده و یا به صورت آنلاین با مراجعه به آدرس shop.mci.ir و تکمیل مراحل خرید، در طرح فروش سیم کارت های دائمی جوانان با شماره های خاص شرکت کنند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

این روز ها که فناوری  ارتباطات بسیار مهم است وتکنولوژی هم به ارتباطات و فناوری آن گره خورده است. ارتباطات که بخش مهمی از زندگی اجتماعی افراد را  تشکیل می دهد و بسیار برای افراد مهم است چون دانش و اطلاعات ادم را افزایش می دهد . این روز ها  ما در  روز جهانی ارتباطات به سر می بریم و که یکی از مهم ترین حوزه ها در چند سال اخیر می باشد. امسال ایرانسل برای این روز بسیار مهم  هدایای ویژه ایی را در نظر گرفته است تا به افراد جامعه بدهد. فناوری ارتباطات که  جوامع امروزی را تحت کنترل گرفته است و بر بسیار از آدم ها نفوذ کرده است.برای همین  است که برای برجسته تر کردن مهم بودن روز فناوری ارتباط داریم برای آن که بخش مهمی از زندگی بشریت را تشکیل داده است. و به خاطر اهمیت بالایی که دارد تسریع تحولات دیجیتال در شرایط دشوار را امسال سازمان جهانی ارتباطات  نام گذاری کرده است به خاطر اهمیت بالایی که داشته است

به همین خاطر، اپراتور ایرانسل با در نظر گرفتن هدیه ی ویژه ای که از روز سه شنبه در اختیار مشترکین قرار می گیرد، به استقبال این روز رفته است. بنا به گزارش روابط عمومی ایرانسل، همزمان با فرا رسیدن روز جهانی ارتباطات و جامعه ی اطلاعاتی؛ هدیه ی ایرانسل به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده خدمات نسل پنجم تلفن همراه در ایران، یک بسته ترکیبی دیتا و مکالمه ی ایرانسلی است که با قیمت تخفیفی در اختیار مشرکین این اپراتور قرار می گیرد. بسته ترکیبی هدیه روز جهانی ارتباطات ایرانسل شامل یک ساعت مکالمه ایرانسلی ( درون شبکه) و یک گیگا بایت اینترنت بین المللی است که تنها به قیمت 4،000 تومان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

این بسته تخفیفی که از بامداد روز سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 در دسترس کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل خواهد بود، از زمان فعال سازی تنها یک روز اعتبار داشته و هر کاربر تنها یک بار فرصت دریافت این هدیه را خواهد داشت. بنابراین کلیه مشترکین ایرانسل می توانند در این روز با مراجعه به "سوپر اپلیکیشن ایرانسل من "بسته ی اینترنت پیشنهادی هدیه روز جهانی ارتباطات را خریداری نموده و یا با شماره گیری کد دستوری # 5 * نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند.

در دنیای مدرن امروز ارتباطات به طور کلی دگرگون شده و به شکلی کاملا پیچیده ای با فناوری گره خورده است و شکل نوینی از ارتباطات را به وجود آورده که باعث شکل گیری سبک زندگی دیجیتال گشته است. روز جهانی ارتباطات و فناوری در اصل فرصتی است برای سازمان ها تا با اقدامات موثر در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بالا بردن مهارت های دیجیتال و ارتقای خدمات با فناوری های جدید، سهمی مهم در اقتصاد دیجیتال داشته باشند.

بنابراین هدیه اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در کشور که به مناسبت روز جهانی ارتباطات و جامعه ی اطلاعاتی برای مشترکین در نظر گرفته شده، می تواند گامی موثر در راستای مهم جلوه دادن نقش فن آوری ها در زندگی مدرن امروزی باشد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

این روز ها  که تکنولوژی بسیار برای مردم  مهم بوده است و بخشی از تکنولوژی هم برای حوزه فناوری و ارتباط استفاده می شود که بسیار مهم بوده است. در این سال ها همیشه شرکت های دانش بنیان سعی داشتند که همه وسیله هایی که از بیرون مرز ها وارد کشور میشوند  را خودشان تولید کنند تا به نحوی هم کمک دولت باشند و از تکنولوژی به نحو عالی استفاده کنند. امسال در کیش  نمایشگاه بین المللی  فناوری ارتباطات بود که هم بسیار جالب و عالی بود. در این رویداد  همراه اول برای بازدید کنندگانش خبر هیجان انگیزی را رونمایی کرد که برای خیلی ها این خبر خاص بوده است. آن هم رونمایی از آواک سرویس بی سیم بوده است  که همراه اول در این نمایشگاه رونمایی کرد. همراه اول که در این چند سال در حوزه فناوری و ارتباطات بسیار فعال بوده است سعی دارد که در چند وقت آینده آواک را به سازمان های دولتی بدهد تا مورد استفاده قرار گیرد.

رونمایی از سرویس بومی آواک در رویداد کیتکس 2022 از سوی شرکت ارتباطات سیار ایران، با هدف تامین نیازمندی های ارتباطی سازمان ها و نهادهای خدماتی و دولتی با امکانات شبکه بی سیم سنتی یکی از مهمترین سرویس های ارائه شده در این نمایشگاه بین المللی می باشد. بنا به گزارش اقتصاد آنلاین این سرویس، پلتفرمی برای ارائه خدمات بی سیم بر شبکه دیتای کشور است که با توجه به توسعه ی کسب و کارها در سال های اخیر، خدمتی منحصر بفرد و بی نظیر به شمار می آید.

با توجه به این که در دنیای اقتصاد کنونی، امکان ارتباط رادیویی گروهی با کیفیت و سهل الوصول به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر جهان مدرن باعث توسعه مشاغل می شود، همواره تقاضا برای برقراری این نوع ارتباطات که از سرعت خوب و قابل قبولی هم برخوردار باشند؛ وجود داشته است. به همین منظور سازمان های مرتبط با حجم بالایی از تقاضا بر پایه شبکه های رادیویی اختصاصی به ویژه در باندهای فرکانسی VHF و  UHF مواجه بودند که به دلیل اشباع و محدودیت طیف فرکانسی؛ امکان ارائه این سرویس در حجم بالا و با قیمت مناسب مقدور نبود. در همین راستا رونمایی از سرویس   POC با قابلیت های منحصر بفرد از سوی همراه اول که همواره در کشور به عنوان اپراتوری پیشرو شناخته می شود؛ می تواند جایگزین مناسبی برای این نوع از خدمات در نظر گرفته شود.

 سرویس " Push to talk over Cellular " که به اختصار POC نامیده می شود به اعضای یک گروه فرصت می دهد تا بتوانند با یکدیگر تماس نیمه دو طرفه فردی و گروهی به شکل صوتی و تصویری داشته باشند. در این فناوری که تنها با فشردن یک دکمه بر روی بستر دیتا با محدوده ی پوشش گسترده برقرار می شود؛ امکان انتقال داده متنی و تصویری بدون نیاز به ایجاد شبکه اختصاصی بی سیم سنتی نیز وجود خواهد داشت.

در سرویس بومی آواک امکان برقراری ارتباط بین اعضای این سرویس و بی سیم های سنتی وجود داشته و مدیریت و پایش کاربران از طریق استقرار نرم افزار تحت ویندوز و مرکز کنترل نیز امکان پذیر است.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

از زمانی که تکنولوژی پیشرفت بسیار چشم گیری داشته است  تا به امروز زمان زیادی می گذرد و شرکت های بزرگ تلفن همراه به وجود آمده است .در این سال ها  همیشه  وقتی آدم سیم کارت  جدیدی را می خرد و می خواهد مخاطبانش را از یک  سیم کارت به سیم کارت جدید انتقال دهد بسیار سخت است. دایورت کردن بسیار کاربردی و خوب است برای  کلیه مشترکین و یک راه بسیار مفید بوده است.  این کار که بسیار سخت بوده است و هر از گاهی برای افراد مشکلاتی را به وجود آورده است و بعضی مواقع باعث اذیت شدن افراد شده است . اما با چند مرحله ساده این کار بسیار آسان است و به راحتی می توان از سیم کارت به سیم کارت دیگری انتقال داد تا افراد به سیم کارت دیگری زنگ بزنند. این کار هر از گاهی  راه گشا برای افراد بوده است و بسیار می تواند مفید باشد. سال های سال است که افراد با دایورت کردن به راحتی به همه کارهایشان می رسند بسیار کار آسانی برای افراد بوده است بوده است

در حال حاضر امکان انتقال تماس یا دایورت به سایر سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری اپراتورها وجود داشته و کاربر می تواند در صورت تمایل تماس های ورودی خود را به خطوط همراه اول، ایرانسل و رایتل منتقل نمایند. البته سرویس دایورت از گستردگی بسیار زیادی برخوردار بوده و امکان دایورت خط برای شماره های تلفن های ثابت یا خارج از کشور هم وجود دارد.

 

 

نحوه دایورت کردن خط

 

دایورت کردن یا انتقال تماس به عنوان یک راهکار خوب و مناسب در شرایطی که کاربر قادر به پاسخگویی نمی باشد، در نظر گرفته می شود؛ بنابراین آگاهی از نحوه انتقال خط در سریعترین زمان ممکن به کاربران کمک می کند تا در صورت لزوم به راحتی از این خدمت استفاده نمایند.

به طور کلی برای دایورت خط دو روش وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

   1. استفاده از تنظیمات انتقال تماس بر روی تلفن های همراه

   2. استفاده از کدهای دستوری

 

روش اول : استفاده از تنظیمات انتقال تماس بر روی تلفن های همراه

این روش یکی از ساده ترین روش های دایورت خط به شمار می آید که نحوه فعال سازی آن در گوشی های هوشمند آیفون و اندرویدی به شرح ذیل می باشد:

 

   * دایورت خط در گوشی های هوشمند اندرویدی

ابتدا به قسمت تنظیمات یا Setting گوشی هوشمند اندرویدی خود مراجعه کرده، سپس در بخش My Device، منوی Call Additional settings را انتخاب کنید و در این قسمت گزینه Call forwarding را کلیک نمایید. در ادامه با انتخاب گزینه Voice call منویی برای شما باز می گردد که به شما اجازه می دهد؛ عمل دایورت خط در مواقع مختلف را با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید. سپس در صفحه ی جدیدی که باز می شود شماره تلفن مورد نظر خود را وارد نموده و با انتخاب گزینه Turn On تماس های ورودی خود را به خط دیگر انتقال دهید.

برای لغو دایورت در گوشی های اندرویدی؛ فقط کافی است تمام مسیری که بیان شد را در پیش گرفته و در بخش تنظیمات؛ گزینه ی Turn Off را انتخاب کنید.

 

   * دایورت خط در گوشی های هوشمند آیفون

برای دایورت خط در گوشی های هوشمند آیفون نیز ابتدا باید به قسمت تنظیمات یا Setting گوشی هوشمند خود رفته، در منوی Phone گزینه Phone Call Forwarding را انتخاب کرده و گزینه Call Forwarding را فعال کنید. سپس در قسمت Forward To شماره تلفنی که می خواهید به آن انتقال دهید را وارد نموده و مراحل دایورت را تکمیل نمایید.

با توجه به این که در گوشی های هوشمند آیفون امکان انتخاب دایورت در شرایط مختلف وجود ندارد، در صورت فعال سازی این سرویس در هر شرایطی تماس منتقل خواهد شد و فرقی نمی کند که شما خودتان تلفن را پاسخ ندهید یا این که آنتن نداشته باشید.

برای لغو این سرویس در گوشی های هوشمند آیفون؛ باید مجددا به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و تمام مسیر را مانند فعال سازی دایورت ادامه دهید، فقط در پایان گزینه Turn Off را انتخاب کنید.

 

روش دوم : استفاده از کدهای دستوری

نحوه انتقال تماس به خطوط دیگر با استفاده از کدهای دستوری در بین تمامی اپراتورها یکسان بوده و فرقی نمی کند مثلا اگر بخواهید خط ایرانسل را بر روی ایرانسل یا روی همراه اول و رایتل دایورت کنید.

نحوه فعال سازی سرویس دایورت در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل:

   1. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها: # شماره مورد نظر* 21 *

   2. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها زمانی که مشغول هستید: # شماره مورد نظر* 61 *

   3. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها زمانی که نمی خواهید به گوشی جواب دهید: 

# شماره مورد نظر* 62 *

   4. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها زمانی که گوشی خاموش و یا از دسترس خارج است: 

# شماره مورد نظر* 67 *

لغو دایورت نیز در هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل کاملا یکسان بوده و با شماره گیری کد دستوری # 21 # مقدور می باشد.

 

 

نحوه دایورت تلفن همراه بر روی خطوط ثابت و بالعکس

 

با توجه به این که در حال حاضر امکان دایورت خط تلفن همراه بر روی تلفن های ثابت نیز وجود دارد، در صورت نیاز تنها کافی است با استفاده از کدهای دستوری که در بالا ذکر شد، در محل شماره مورد نظر، شماره تلفن ثابت را وارد نمایید.

 برای دایورت شماره ثابت بر روی خط تلفن همراه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل و یا یک تلفن ثابت دیگر می توانید از کدهای دستوری # شماره مقصد * 21* و یا # شماره مقصد *57* استفاده نمایید.

البته این امکان برای دایورت تلفن ثابت به شماره های همراه بین المللی، یا یک تلفن ثابت دیگر در خارج از کشور هم بدون هیچ ممانعتی وجود داشته و کاربران در صورت تمایل می توانند به جای شماره مقصد از شماره های انواع سیم کارت های بین المللی استفاده کنند. فقط توجه داشته باشید بعد از شماره گیری کد و تکمیل شدن مراحل فعال سازی، لازم است صدای بوق آزاد بشنوید، زیرا شنیدن صدای بوق اشغال به معنای عدم موفقیت مراحل دایورت می باشد.

برای لغو دایورت تلفن ثابت نیز، می توانید کد دستوری #21 # را شماره گیری کنید.

 

آیا دایورت پیامک امکان پذیر است؟

در حال حاضر امکان انتقال پیامک در اپراتورها و تلفن های مختلف، نه از طریق کدهای دستوری و نه از طریق تنظیمات تلفن همراه وجود ندارد. ولی در گوشی های آیفون با سیستم عامل ios امکان فوروارد کردن پیام با دیگر محصولات اپل مانند آی پد، آی مک، مک بوک و ... وجود دارد و شما می توانید پیامک هایتان را مستقیما بر روی دستگاه های دیگر ببینید.

برای فوروارد کردن پیامک در گوشی های هوشمند آیفون لازم است در بخش تنظیمات Setting به قسمت پیام ها یا Messages مراجعه کرده و گزینه ارسال پیام یا Text Message Forwarding انتخاب نموده و گزینه انتقال پیامک به دستگاه های جفت شده را روشن نمایید.

توجه داشته باشید؛ تعرفه ی دایورت کردن خط با تعرفه ی تماس های معمولی یکسان می باشد. البته دقت کنید اگر از سیم کارت اعتباری استفاده می کنید در زمان انتقال تماس به خطوط دیگر حتما شارژ داشته باشد. هر چند که اصلا جای نگرانی نیست و در مواقع ضروری می توانید از سرویس شارژ اضطراری همراه اول یا ایرانسل استفاده کنید.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

در این سال هایی که شاتل آمده است باعث رقابت بیشتری در حوزه  سیم کارت و فناوری ارتباطات شده است و با نوآوری هایی که داشته است بسیاری  از مردم را به سوی خود کشانده است  و در بین مردم بسیار  محبوب شود. در جدیدترین نوآوری که شاتل داشته و باعث تعجب مردم شده است و بسیار جذاب و خاص بوده است برای مردم  این بوده است که  سیم کارت های هوشمند که دارای انتخاب دستی  شبکه رادیویی میزبان را معرفی کرد. این اتفاق بسیار جالب بوده است که خود فرد بتواند  به صورت دستی  شبکه رادیویی میزبان را تغییر دهد. این کار بسیار حرکت نوآورانه ایی بوده است که  می تواند بسیاری را به سمت شاتل موبایل بکشاند و محبوبیت شاتل را در میان مردم چند برابر کند. برای کسانی که این نوع سیم کارت را دارند و میخواهند که این سیم کارت را فعال کننده کد دستوری # 8 * 1 * را  در گوشی های خود فعال کنند

در حال حاضر شاتل موبایل تنها اپراتور تلفن همراه در کشور است که امکان اتصال خودکار و هوشمند به شبکه هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور ( همراه اول، ایرانسل و رایتل) را برای مشترکین سیم کارت های خود فراهم ساخته است که با پیاده سازی آن، کاربران می توانند با شماره گیری کد دستوری  # 8 * 1 *  از وضعیت اتصال شبکه رادیویی میزبان سیم کارت خود مطلع شوند و یا با تغییر شبکه رادیویی میزبان خود، از میان هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور، شبکه میزبان دلخواه خود را انتخاب نمایند.

بنا به گزارش روابط عمومی شاتل موبایل، اکنون بعد از نیاز سنجی انجام شده از مشترکین سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل، به ویژه مشترکینی که از مودم برای اتصال به شبکه استفاده می کنند، این اپراتور قابلیت امکان" تغییر شبکه رادیویی به صورت آنلاین "را به این سرویس اضافه نموده است. بنابراین از این پس، مشترکین سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل می توانند به صورت آنلاین از طریق پنل مدیریتی حساب خود، ضمن استعلام نام شبکه رادیویی میزبان، به صورت دستی این شبکه را در لحظه تغییر داده یا قابلیت انتخاب هوشمند را از همین طریق مجددا فعال کنند.

این خدمت جدید از سوی شاتل موبایل که به کاربران اجازه می دهد تا با مراجعه به پنل مدیریت اینترنتی حساب شاتل موبایل به صورت آنلاین به این سرویس دسترسی داشته باشند، در راستای رفاه حال مشترکین و تسهیل دسترسی آنها صورت پذیرفته است. با این سرویس شاتل موبایل با تحلیل مداوم شبکه و آنتن های موجود در موقعیت جغرافیایی محل قرار گیری مشترکین، با کیفیت ترین شبکه رادیویی در هر منطقه را به صورت کاملا هوشمند در اختیار کاربران قرار می دهد.  

قابلیت انتخاب دستی شبکه از طریق کد دستوری و یا مدیریت حساب اینترنتی کاملا رایگان بوده و مشترک برای بهره مندی از این سرویس؛ نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه مضاعفی ندارد، فقط برای برخورداری از این قابلیت؛ لازم است اینترنت همراه گوشی هوشمند مشترک روشن باشد.

شاتل موبایل، اپراتور نسل جدید تلفن همراه با هسته مستقل شبکه موبایل است که با ارائه نخستین سیم کارت هوشمند در کشور، تجربه ای متفاوت از شبکه تلفن همراه را برای علاقمندان فراهم آورده است. کلیه اخبار مربوط به این اپراتور و سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل، پوشش سراسری 3G و   4G/LTE در وب سایت این اپراتور به آدرس  www. Shatelmobile.ir  قابل مشاهده می باشد.

شماره تلفن 09981000000 شاتل موبایل نیز امکان برقراری ارتباط 24 ساعته با کارشناسان فروش شاتل موبایل را برای کلیه علاقمندان فراهم کرده و کاربران می توانند پاسخ کلیه سوالات خود در مورد سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل، پیش شماره 0998 و کد یک را از این طریق دریافت نمایند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

امروزه اپ های بسیاری هستند که باعث سرگرمی افراد می شوند و باعث این می شوند که اطلاعات افراد بالاتر برود. این روز ها که طرح صیانت وجود دارد و مجلس در حال بازبینی است تا آن را به عمل بیاورد و بتواند اپ های خارج را به نحوی ببند ولی با وجود  هنوز اپ هایی که  وجود دارد هنوز به آن نحویی که باید باشد نیست. در این سال ها  پیام رسان های داخلی به نحوی نبوده است که افراد بتوانند  چیز های مورد نظرشان را پیدا کنند و  نتوانسته در میان مردم محبوب شود و جایی برای خود باز کند تا بتواند مانند اپ های خارجی نفوذ در قلب مردم داشته باشد.و با اینکه  پول زیادی خرج برایشان شده به نحوی شکست خورده است. در  بعضی از دانشگاه ها یا سازمان های  دولتی مدیران در حال تلاش هستند که بتوانند از این پیام رسان های داخلی استفاده کنند تا بتوانند این پیام رسان ها را با مردم آشتی دهند

مانند پیام رسان "بله " که برخی از بانک ها برای دریافت جزئیات تراکنش ها، مشتریان خود را ملزم به نصب آن کردند و یا پیام رسان" آی گپ "که انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد منوط به نصب آن می باشد، همه و همه پیام رسان هایی هستند که نه تنها موفق نبودند؛ بلکه با انتقادات گسترده ای از سوی کاربران نیز همراه شدند.

ارجاع کاربران به نصب یک پیام رسان بومی مشخص، برای انجام بخش هایی از فرآیندهای اداری؛ داستان دیروز و امروز ادارات دولتی، سازمان ها و شرکت ها نیست. این الزام که در سال های اخیر به یک رویه از سوی برخی سازمان ها و ادارات تبدیل شده در تلاش است تا از این طریق آمار نصب این پیام رسان ها را بالا ببرند، تلاشی که در عمل با شکست مواجه شده است. تجربه ی تلخ الزام کاربران به خوبی نشان می دهد چنین رویکردی هیچ گاه موفق نبوده و تا زمانی که در طراحی و ساخت چنین پیام رسان هایی دغدغه اصلی کاربران مورد توجه قرار نگیرد، نه هزینه های تبلیغاتی هنگفت جواب می دهد و نه ارجاع کاربران به نصب یک پیام رسان ناکارآمد.

تازه ترین خبر در خصوص این پیام رسان ها بر می گردد به خبری که چند روز پیش از سایت گمرک منتشر شد و بیان می کرد؛ کاربران برای دریافت کد تایید انجام فرآیند رجیستری باید یک پیام رسان داخلی به نام" ما "یا همان We را نصب کنند. این خبر حاکی از آن بود که ارسال کد از طریق پیامک متوقف شده و کاربران برای رجیستری گوشی خود حتما باید این پیام رسان را نصب کنند.

ارجاع به نصب یک پیام رسان ناشناخته ای که تا آن لحظه حدودا 5 هزار نصب را داشته، از همان ابتدا واکنش های منفی زیادی را از سوی کاربران به دنبال داشت. زیرا از نظر کاربران نصب یک پیام رسان ناشناخته کاری غیر منطقی بوده و آنها تمایلی به نصب این پیام رسان ندارند. البته ناگفته نماند گروهی که نسبت به نصب این پیام رسان اقدام کردند، از نا کارآمدی و مشکلات کار با آن گلایه های زیادی داشتند. به همین خاطر عده ای از کاربران تلاش کردند تا با درج امتیاز یک به این برنامه در فروشگاه های اپلیکیشن اعتراض خود را نشان دهند.

صبح روز بعد، روح الله لطیفی در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر توقف ارسال پیامک برای رجیستر کردن گوشی موبایل، ضمن تکذیب این موضوع گفت:" مسافران برای انجام مراحل رجیستری هم چنان باید به پنجره واحد گمرکی مراجعه کنند و تمام موارد نیز از طریق پیامک به اطلاع آنها خواهد رسید."

لطیفی ضمن اشاره به این که ارسال پیامک های گمرکی به کامیونداران به پیام رسان اختصاصی این سازمان منتقل شده است گفت:" صادرات ما در سال 122 میلیون تن و واردات 41 میلیون تن است. یعنی 163 میلیون تن کالا به مرزها رفته و جابه جا شده است؛ در نتیجه روزانه باید تعداد قابل توجهی پیامک برای صاحبان کامیون های حامل این کالاها ارسال شود و درباره مراحل مختلف کار اطلاع رسانی انجام شود."

ایشان در ادامه توضیح دادند: "پیشتر نوبت دهی و اطلاع از مراحل ورود و خروج کالاها به صورت پیامکی بود و یک کامیون ممکن بود برای تحویل بار حدود 12 پیامک دریافت کند که برای گمرک هزینه بر بود. اما اکنون گمرک تصمیم گرفته از طریق پیام رسان خود به جای ارسال پیامک ها استفاده کنند. این پیام رسان، پیام رسان کاری کامیونداران است و از این پس، این قابلیت نیز به آن اضافه شده است."

سخنان لطیفی نشان می دهد این تکذیب محدود به توقف ارسال پیامک برای رجیستری گوشی است و این طرح در بخش دیگری از گمرک در حال اجراست. گفته می شود مدیر پژوهشگاه سامانه هوشمند ( مالک وی) فردی به نام حبیب الله آراسته راد است که پیش از این مدیریت راه اندازی سامانه جامع گمرکی را بر عهده داشته وعضو کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی وزارت اقتصاد دولت قبل بوده است.

البته این اقدام گمرک و ارجاع کاربران به پیام رسان" ما " توسط گمرک بی سابقه نیست و در بهمن ماه سال 98 نیز اخباری مشابه این اخبار منتشر شد. در آن زمان نیز مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان گمرک، هایده باقری پور، با ابلاغ بخشنامه ای از توقف ارسال پیامک و انتقال خدمات پیامکی به بستر پیام رسان We خبر داد.

در متن این نامه آمده بود:

در راستای هوشمند سازی گمرک و استقرار گمرک موبایل و شبکه فعالان اقتصادی و نیز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه های مرتبط با خدمات پیامک، نسبت به راه اندازی شبکه پیام رسان" ما "به نشانی Wemesssenger.ir اقدام به عمل آمده است. لذا از این پس کلیه خدمات پیامکی ارائه شده از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع امور گمرکی از طریق این شبکه قابل بهره برداری است.

سپس در ادامه این بخشنامه درخواست شده بود تا نسبت به اطلاع رسانی به تمامی ذی نفعان، اقدام مقتضی صورت گیرد.

به نظر می رسد در آن زمان نیز این اقدام پس از مدتی متوقف شده بود زیرا در دو سال اخیر ارسال پیامک برای انجام رجیستری موبایل انجام می شد و خبری از پیام رسان We نبود.

با وجود آن که یک روز پس از چنین اقدامی، گمرک این موضوع را تکذیب و فرایند رجیستری را به روال قبل بازگرداند، امکان دارد بارها بارها این تجربه ناموفق در ارگان ها و سازمان های دیگر تکرار شود و مدیران بخش های مختلف بدون در نظر گرفتن نیاز کاربران، با تصمیم گیری های عجولانه اقداماتی مشابه این انجام دهند. تکرار این چرخه معیوب زمانی متوقف خواهد شد که همه ما به این نکته توجه داشته باشیم که در شرایط کنونی پیام رسان های بومی تنها در صورتی می توانند موفق بوده و امید به استفاده موثر و مستمر داشته باشند که نه تنها بر اساس نیاز جامعه هدف طراحی شده باشند بلکه کارآمد و کاربردی نیز باشند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

در این سالها همیشه رقابت میان برند های گوشی برای اینکه در بازار های هر جامعه فعالیت داشته باشند و بتوانند که مردم را به سمت گوشی های خود بکشند بسیار ایده های متفاوتی داشته اند. این روز ها اپل با سری آیفون 13 در حال رقابت با گوشی های اندرویدی است و در بسیاری از بازار های جهان توانسته رکورد شکنی بی سابقه ایی داشته باشد. درست در سال 2021 بود که اپل سری جدید آیفون هایش را رونمایی کرد که بسیار از سری قبلی هایش پر قدرت تر و قوی تر بود و مردم بسیار شگفت زده شدند از این نوع گوشی . اپل توانست از زمان عرضه تا به امروز رکورد های خاصی را با این گوشی بزند و به راحتی عرصه را برای گوشی های اندرویدی تنگ کند و بیشتر مردم را به سمت ایفون های 13 بکشاند که بسیار جذاب تر از گوشی های اندرویدی است. باید دید که آیا رکورد شکنی اپل ادامه دارد یا گوشی های اندرویدی می توانند که جلو این غول اپل را بگیرند

گزارش مالی منتشر شده از سه ماهه نخست 2022، نشان می دهد که برای نخستین بار غول فناوری واقع در کوپرتینو نه تنها رکورد درآمدی سه ماهه خود را جا به جا کرد، بلکه از بهترین پیش بینی های اجماع وال استریت نیز فراتر رفته است. شایان ذکر است که اجماع وال استریت برای سه ماهه نخست 2022 درآمد اپل را 3/118 میلیارد دلار پیش بینی کرده بود که درآمد این شرکت در این فصل از مرز 123 میلیارد دلار فراتر رفت.

تیم کوک مدیرعامل اپل در این خصوص می گوید:

"نتایج رکورد این سه ماهه به واسطه نوآورانه ترین مجموعه محصولات و خدمات ما ممکن شد. ما از دیدن پاسخ مشتریان در سراسر جهان خوشحالیم و این در زمانی است که با توجه به همه گیری ویروس کرونا، استفاده از فناوری برای ارتباط مردم به این اندازه مهم نبوده است. ما تمام تلاش خود را برای کمک به ساختن جهانی بهتر و پیشرفت به سمت هدف خود برای خنثی شدن کربن در سراسر زنجیره تامین تا سال 2030 انجام می دهیم. همچنین مشارکت در کارهای فوری برای ساختن آینده ای عادلانه تر را دنبال می کنیم."

افزایش درآمد آیفون در حالی اتفاق افتاد که این کمپانی نیز مانند دیگر شرکت ها با مشکلات زنجیره ی تامین دست و پنجه نرم می کند. علاوه بر این چالش هایی نیز از سوی دولت ها با محوریت سیاست های اپ استور و کنترل بر اکوسیستم نرم افزاری آیفون مطرح شده است. قوانین اتحادیه اروپا نیز ممکن است این شرکت را مجبور به فراهم سازی بارگیری جانبی اپلیکیشن ها کند.

محصولاتی که اپل در فصل منتهی به مارس 2022 عرضه کرده بود شامل: نسل سوم آیفون SE، مدل سبز رنگ آیفون 13 و آیفون 13 پرو، کامپیوتر دسکتاپ مک استودیو و مانیتور استودیو دیسپلی می باشد.

گزارشی که از عملکرد مالی شرکت اپل از سوی مدیر عامل اپل منتشر شده است؛ نشان دهنده رشد قابل ملاحظه فروش آیفون سری 13 نیز می باشد. تیم کوک در بخشی از گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2022 اعلام کرده است در این بازه زمانی فروش آیفون بیش از 5 درصد رشد داشته است که این خبر بسیار مسرت بخش است.

مدیر عامل اپل در گفت و گو با  CNBC  اعلام کرد:

"ما در طول سه ماهه ی دوم سال 2022 رکورد جدیدی برای تعداد کاربران اندروید که به خرید آیفون روی آورده اند، به دست آورده ایم. این آمار نشان می دهد کسب و کار گوشی هوشمند اپل احتمالا از نگرانی های اخیر در مورد اعتماد مشتریان به این محصول مصون بوده است."

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که رشد فروش آیفون یک چرخه ی بسیار قوی است. در گزارش تیم کوک تعداد کاربران اندروید که به خرید آیفون روی آورده اند؛ رشد دو رقمی را تجربه کرده است.

آمارها نشان می دهد اپل با وجود مواجهه با مشکلات ادامه دار زنجیره تامین و نگرانی مشتریان از تورم، همچنان درآمد خود را بالا نگه داشته است و محصولات جدید این کمپانی مانند گذشته در بین کاربران محبوب و پر طرفدار هستند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

در این چند سال که اوضاع اقتصادی دچار آشفتگی بسیاری شده است و اوضاع قیمت  ها هر روز گران تر می شود و از طرف دیگر پاندمی کرونا باعث خانه نشین شدن بسیاری از مردم شده است و مردم دیگر به راحتی مسافرت های خارجی  نمی روند . درست است که  این روزها مردم به خاطر اتفاقاتی که اپراتور های سیم کارت سهم گسترده ایی از آن را دارند ناراحت هستند . درست در سه ماه پایان سال بود که دیگر بعضی ها از رومینگ ملی استفاده نمی  کردند و مکالمات را بدون استفاده از رومینگ  انجام  می دادند . حال باید دید در سال جدید که سیاست اپراتور های سیم کارت عوض شده در خیلی از زمینه ها باید دید که در مورد رومینگ ملی و حتی در مورد رومینگ بین ملل بود.باید دید که آیا رومینگ  مناطق  داخل کشور تحت چه تغییراتی می شود که برای مردم  سود آور و خوب باشد و مردم را ترغیب به استفاده آن کند

طرح رومینگ ملی در واقع راهکاری است تا با توجه به هزینه های بالای تامین تجهیزات، اپراتورها از الزام خرید تجهیزات برای مناطق صعب العبور، مناطق محروم و یا کم جمعیت بی نیاز شوند و اگر در منطقه ای، یک اپراتور پوشش ندارد از پوشش شبکه های اپراتور های دیگر موجود در منطقه استفاده کند.

 به عبارت دیگر هنگامی که مشترک از منطقه پوشش دهی اپراتور خود خارج می شود، اپراتور دیگر به عنوان میزبان، خدمات خود را در اختیار مشترک قرار می دهد و مشترک به عنوان مهمان از خدمات اپراتور دیگر استفاده می کند. کیفیت خدمات اپراتور میزبان برای مشترک میهمان، کاملا مشابه با کیفیت خدماتی است که مشترک اپراتور میزبان دریافت می کند. البته استفاده از این امکانات برای کاربران کاملا رایگان بوده و آنها می توانند در نقاط کور روی شبکه اپراتورهای دیگر زوم کنند و از آن بهره مند گردند.

 رومینگ ملی نخستین بار در خرداد ماه 1393 بین سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل با هدف برقراری ارتباط آسان تر مشترکین برقرار شد تا کمی از دغدغه پوشش شبکه برای کاربران را کاهش دهد. با استفاده از این سرویس چنانچه در منطقه ای، سیم کارت مشترک آنتن نداشت، مشترک می تواند از آنتن های اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده نمایند.

در سال 1397 این طرح بین هر سه اپراتور فعال در کشور و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا در آمد که از آن زمان تا کنون در صورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه ای، از آنتن اپراتور دیگر استفاده می شود.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات رومینگ ملی در سه ماهه پایانی سال 1400، در مجموع تعداد 20 میلیون و 112 هزار و 89 مکالمه بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت پذیرفته است که این عدد نسبت به سه ماهه دوم و سوم سال 1400 کاهش داشته است. در سه ماهه دوم سال 1400، آمار رومینگ ملی 22 میلیون و در سه ماهه سوم این عدد برابر  با 20 میلیون و 891 هزار  مکالمه بوده است.

 

تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتورها تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400

اپراتور میهمان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

اپراتور میهمان

همراه اول

ایرانسل

رایتل

همراه اول

-

2،357،909

0

ایرانسل

10،869،499

-

0

رایتل

3،895،437

2،989،244

-

 

با توجه به این جدول همراه اول میزبان خوبی برای مشترکین دیگر اپراتورها بوده و رایتل چون تقریبا شبکه ای ندارد، از میزبانی مشترکین دیگر اپراتورها محروم مانده است. بنابراین بیشترین ترافیک رومینگ ملی در اختیار همراه اول است و سهم بیشتری از خدمت رسانی در این حوزه بر دوش این اپراتور است.

گستردگی پوشش شبکه همراه اول نشان می دهد که همراه اول توانسته مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار دهد که همین امر موجب می گردد که مشترکین این اپراتور از کمترین خدمات طرح رومینگ ملی استفاده نمایند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیررضا

این روز ها که بسیاری از مردم در شوک افزایش ناگهانی بسته های اینترنت و حذف بسته های اینترنت  به صرفه هستند و بسیار از اپراتور ها دلخور هستند. اپراتور ها که از بهار امسال پافشاری به افزایش قیمت بسته های اینترنت را بالاخره مجوز آن را گرفتند و افزایش قیمت داشته اند. این در حالی بود که چند وقت پیش مجلس اجازه این کار را به اپراتور ها نداده بود و مردم فکر میکردند که افزایش قیمت را برای بسته های اینترنت را نداشته باشیم .دولت امسال بسیار در زمینه اینترنت پر فعال بوده و می خواهد بهانه را از اپراتور ها بگیرد و زیر ساخت های اینترنت را به نحوی درست کند  و بتواند که  در زمینه اینترنت بسیار فعال باشد و به نحوی در کنار مردم باشد. باید دید که آیا این افزایش تعرفه  چقدر برای اپراتور های سود دارد یا از این افزایش قیمت ضرر می بینند که بسیار این امکان را دارد که مردم بسیار کم از اینترنت  استفاده کنند

بر اساس مصوبه سال 1395، تعرفه اینترنت هر یک گیگابایت برای سیم کارت های دائمی بین 3 تا 40 هزار تومان است که بر اساس قانون اپراتورها این اجازه را دارند که در این محدوده به راحتی بسته اینترنتی تعریف کنند. بنا به گفته وزیر ارتباطات افزایش فعلی تعرفه ها در چارچوب مصوبه قدیمی کمیسیون تنظیم مقررات رخ داده است که بر اساس آن تعرفه هر گیگابایت اینترنت برای سیم کارت دائمی 40 هزار تومان و برای سیم کارت اعتباری 60 هزار تومان می باشد.

در همین راستا، سلجوقی، عضو سابق سازمان اطلاعات و فناوری درباره افزایش قیمت اینترنت می گوید: "عوامل زیادی بر روی قیمت ها تاثیر گذارند. به عنوان مثال تحریم ها قطعا در قیمت اینترنت موثر هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت."

او در گفت گو با تجارت نیوز قیمت بهای اینترنت را منطقی دانسته و می گوید : "از نظر من تمامی زیر ساخت ها ،چه زیر ساخت های خصوصی و چه دولتی؛ تمام زیر ساخت های اینترنتی کشور دارای مشکلات فنی هستند. طبیعتا زمانی که اپراتورها از لحاظ فنی مشکل دارند، برای ایجاد یک رابطه یکپارچه و حل مشکلات در سیستم اقتصادیشان، مجبور می شوند که بادیگر بخش های اقتصادی کشور خود را منطبق کنند."

او در ادامه توضیح داد : "زمانی که وزارت کار اقدام به افزایش 57 درصدی حقوق می کند، تبعات این افزایش در همه بخش ها نیز دیده می شود. در نهایت اپراتورها به دو صورت می توانند عمل کنند، یکی تعدیل نیروی کار که خلاف قوانین کار است و دیگری افزایش قیمت خدمات و کالا. در این زمان با افزایش هزینه ها دیگر کسی نمی پرسد آیا کیفیت خدمات و کالا افزایش می یابد؟ "

بنا به اعتقاد سلجوقی، افزایش حقوق اثر خود را این گونه بر جامعه می گذارد و اقتصاد کشور را دچار یک تورم مارپیچی می کند. زیرا با افزایش قیمت ها، هزینه مواد اولیه، هزینه خدمات و نیروی انسانی نیز بالا می رود.

 

نقش دولت در افزایش قیمت اینترنت

با توجه به مصوبه مجلس، اپراتورها تا پایان سال 1400 اجازه افزایش نرخ تعرفه های اینترنت را نداشتند. در آخرین درخواست اپراتورها از وزارت ارتباطات آمده بود که آنها برای تامین شبکه نیازمند افزایش بهای اینترنت به ازای هر گیگابایت اینترنت به مبلغ 40 هزار تومان هستند. وزیر ارتباطات نیز اعلام کرده بود افزایش قیمت اینترنت باید منوط به ارتقا کیفیت و سرعت آن باشد.

سلجوقی در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی، چگونه می شود بین بقای اپراتورها و استفاده مردم از اینترنت تعادل ایجاد کرد؟ می گوید: "اگر بخواهیم یک اتفاق بیفتد این است که در وزارت کار به جای این که 57 درصد اضافه کنند،20 درصد افزایش حقوق اعمال می کردند، چرا که منجر به تورم بالا نمی شدند.

دولت می تواند هزینه های اپراتورها مانند مبلغ مالیاتشان را کاهش دهد یا حتی ببخشد. شاید بتواند به کم بودن نرخ اینترنت کمک کند. اما اگر قرار باشد دولت مالیات ها را کامل بگیرد و قیمت اینترنت هم چنان کم باشد، اپراتور نیز نمی تواند هزینه های خود را تامین کند. "

با توجه به آن چه که گفته شد، به نظر نمی رسد بتوان کاری برای سبد هزینه های اینترنت خانوارها انجام داد. زیرا از یک سو دولت از خواسته های به حق خود مانند مالیات به نفع مردم نخواهد گذشت و از سوی دیگر بر اساس این مصوبه، اپراتورها در افزایش قیمت اینترنت خود مختار هستند و می توانند به راحتی سقف آن را در نظر بگیرند مگر این که در فضای رقابتی، اپراتورها برای کسب سهم بیشتر از بازار، کمی در افزایش قیمت ها تعدیل ایجاد کنند که بسیار بعید و دور از ذهن است.

زیرا در همان روزهای اول افزایش تعرقه ها، اپراتورهای ایرانسل و همراه اول که از بیشترین تعداد مشترک در بین اپراتورها برخوردار هستند، با حذف بسته های محبوب و پرطرفدار طولانی مدت ، بسته های جدید با حجم یکسان و قیمت یکسان تعریف کردند که این امر بیشتر به یکسان سازی قیمت ها شبیه است تا رقابت بین اپراتورها.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 ارديبهشت 1401 | نظرات ()