چگونه با گوشی آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ..... وصل شویم؟
نوشته شده توسط : امیررضا

از زمانی که گوشی های لمسی به بازار آمدند تا به امروز زمان زیادی می گذرد و با پیشرفت تکنولوژی این نوع گوشی ها هم پیشرفت کرده اند و باعث شده اند که در دست هر فرد یک گوشی هوشمند باشد که جایگزین بسیاری از وسایل شده اند.یکی از این گوشی های هوشمند که این روز ها در جامعه جهانی بسیار طرفدار دارد گوشی های شرکت اپل است. گوشی های به خاطر اینکه سیستم عامل ان با گوشی های دیگر فرق میکند بسیار خاص هستند و علاوه بر ان این گوشی ها ظاهر های بسیار زیبایی را دارند.

اما سیستم عامل خاص گوشی های آیفون در کشور ما هر از گاهی دچار مشکل شده اند و باعث اذیت شدن کسانی که گوشی های آیفون را دارند شده است . ان مشکل هم برای گوشی های آیفون وصل نشدن به اینترنت خط سیم کارت های داخل کشور میباشد که باعث اذیت کاربران می شود

اگر هنگام وصل شدن گوشی آیفون خود به اینترنت، پیغام " Could not activate Cellular Data Network" را دریافت می کنید؛ روش هایی برای حل مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ...  وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

روش اول: فعال سازی داده گوشی

اولین و مهم ترین گام برای حل مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ... ، اطمینان از روشن بودن داده در گوشی آیفون است که برای فعال سازی آن باید مراحل ذیل را طی کنید:

·        در بخش تنظیمات یا  Settings  گوشی آیفون خود، گزینه Cellular Data  را انتخاب کنید.

·        در صفحه ای که برایتان باز می شود، وضعیت Cellular Data را به حالت  ON  تغییر دهید.

·        در صفحه  Cellular Data  برای تمام برنامه های ضروری، داده گوشی را روشن کنید.

·        بعد از انجام همه مراحل ذکر شده، دوباره سعی کنید تا به اینترنت وصل شوید.

کاربران گوشی هوشمند آیفون توجه داشته باشند که بهتر است؛ برای صرفه جویی در مصرف داده، اتصال داده را برای برنامه های غیر ضروری و یا برنامه هایی که از آنها استفاده نمی کنند؛ غیر فعال کنند.

 

روش دوم: آپدیت تنظیمات شبکه هنگام روشن نشدن داده تلفن همراه

گاهی وقتها امکان دارد که گوشی آیفون شما آپدیتی را منتشر کرده باشد و با آن مشکلات اتصال اینترنت را حل کند. انجام مراحل زیر می تواند به شما برای آپدیت کمک کند:

·        ابتدا در قسمت تنظیمات یا  Settings گوشی آیفون خود روی گزینه General  ضربه زده و گزینه  About  را انتخاب کنید.

·        در صفحه ای که برایتان باز می شود؛ امکان وجود آپدیت برای شبکه تان را بررسی کنید و در صورت وجود این امکان،بروز رسانی را انجام دهید.

 

روش سوم: ریست کردن تنظیمات شبکه

یک از روش های موثر برای برطرف نمودن مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ... ریست کردن تنظیمات شبکه می باشد که به روش ذیل انجام می شود:

·        در بخش تنظیمات یا  Settings  گوشی هوشمند خود به قسمت  General  رفته و گزینه Reset را انتخاب کنید.

·        در صفحه ای که برایتان به نمایش درخواهد آمد؛ گزینه  Reset Network Setting را انتخاب کنید.

·        در این مرحله دوباره به صفحه  General بازگشته و در قسمت پایین صفحه گزینه Shut Down را انتخاب کنید.

·        10 ثانیه صبر کنید و گوشی آیفون خود را با فشردن دکمه Power  دوباره روشن کنید.

 

روش چهارم: پر کردن اطلاعات APN

پر کردن اطلاعات  APN به عنوان یک روش کاربردی کمک بسیار زیادی به حل شدن مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ... می کند. بنابراین کاربران گوشی های هوشمند آیفون باید مراحل زیر را انجام دهند:

·        در بخش تنظیمات یا Settings گوشی هوشمند خود به قسمت Cellular رفته و گزینه Cellular Data Option را انتخاب کنید.

·        در صفحه ای که باز می شود؛ بر روی گزینه Cellular Data Network  ضربه بزنید.

·        در صفحه Cellular Data Network بر روی گزینه Reset Setting کلیک کنید.

 

روش پنجم: پاک کردن پروفایل  VPNها

در شرایط کنونی جامعه، استفاده از  vpn برای دسترسی به بسیاری از اپ ها و شبکه های اجتماعی ضروری است. اگر از وی پی ان تلفن همراه خود استفاده می کنید و مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و...  را دارید؛ با استفاده از روش زیر می توانید مشکل را حل کنید:

·        در بخش تنظیمات یا  Settings  گوشی هوشمند خود به قسمت  General  رفته و گزینه  VPN  را انتخاب کنید.

·        در صفحه  VPN بر روی  Profiles ضربه زده و تمام موارد موجود در این قسمت لیست را پاک کنید.

·        گوشی آیفون خود را خاموش کرده و بعد از 10 ثانیه دو بار گوشی را ری استارت کنید.

 

روش ششم: ریست فکتوری کردن گوشی آیفون

اگر تمای روش های فوق را اجرا کردید؛ اما هنوز مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ... هم چنان حل نشده باقی مانده، ریست فکتوری کردن گوشی آیفون می تواند به عنوان یک گزینه کمک کننده باشد. تنها نکته مهم در هنگام ریست کردن این است که قبل از انجام ریست فکتوری از اطلاعات موجود در گوشی هوشمند خود بک آپ بگیرید؛ زیرا در هنگام ریست فکتوری تمام اطلاعات و داده های گوشی شما پاک شده و تنظیمات گوشی هوشمند به حالت اولیه در روز راه اندازی گوشی بر می گردد.

از آنجا که تمامی اطلاعات موجود در گوشی اعم از فیلم ها و تصاویر، نرم افزار های مختلف، تنظیمات شخصی سازی شده و مهم تر از همه پسوردهای مختلفی که بر روی گوشی خود ذخیره شده اند؛ از بین خواهند رفت؛ ایجاد فایل بک آپ به روز، از نکات بسیار مهم قبل از ریست فکتوری گوشی هوشمند می باشد. نکته حایز اهمیت دیگر در ریست فکتوری، دسترسی داشتن به اپل آیدی و پسورد آن می باشد که در هنگام راه اندازی مجدد گوشی و بارگذاری دوباره فایل های بک آپ به آن نیاز خواهید داشت.

اگر از آن دسته افرادی هستید که از کارت های اپل آیدی استفاده می کنید و در ساختن اپل آیدی از شماره های مجازی و اطلاعات عمومی استفاده کرده اید؛ در ریست فکتوری محتاطانه عمل کنید و قبل از اطمینان کامل از دسترسی به اطلاعات اپل ایدی و عدم مسدود بودن آن اقدام به این کار نکنید. 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز





:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: