ایرانسل، رتبه برتر اینترنت همراه
نوشته شده توسط : امیررضا

در جهان امروزی اینترنت قطعا مهم ترین وسیله برای مردم است و بسیاری از مردم در جهان از طریق اینترنت کار های خود را جلو می برند. حتی بعد از ویروس کرونا بسیاری از شرکت ها از طریق دور کاری به فعالیت های خود  ادامه می دهند که نیاز به اینترنت قوی است. این روز ها اینترنت در ایران هم بسیار مهم است. اپراتور های سیم کارت این روز ها در تلاش هستند که بهترین خدمات اینترنت  خود را ارائه بدهند تا بتوانند که نظر مشترکان خود را جلب کنند. یکی از این شرکت ها اپراتور ایرانسل است که در تلاش است با دادن ارائه خدمات بسیار جذاب اینترنت بتواند که مشترکان خود را راضی کند. در این چند ماه  سال جاری گزارش رگلاتوری اعلام شده است که نشان از کیفیت بهتر خدمات اینترنت  ایرانسل را نسبت به بقیه اپراتور ها علی الخصوص همراه اول نشان می دهد که نشان دهنده زمات بی وقفه ایرانسل برای جلب نظر مشترکان خود است.

آمارهای منتشر شده توسط نت سنج پلاس در نیمه اول تیر ماه 1403 نتایج متفاوتی نسبت به آمار گزارش شده رگولاتوری در نیمه اول خرداد 1403 داشته و افزایش سرعت ایرانسل نسبت به همراه اول را نشان می دهد در حالی که سابقا همراه اول در مقایسه با ایرانسل رتبه بالاتری در سرعت اینترنت همراه کشور داشت.
طبق آمار ارائه شده توسط نت سنج پلاس در نیمه اول تیر ماه 1403 اپراتور ایرانسل با 1008 سایت 5G به کاربران خود که از اینترنت همراه سیم کارت ایرانسل استفاده می نمایند، خدمات آخرین نسل اینترنت همراه را ارئه می نماید و همراه اول خدمات اینترنت همراه را با 989 سایت 5G برای مشترکان خود فراهم می نماید.
نت سنج پلاس که سامانه رسمی رگولاتوری می باشد، بر اساس تجربه کاربران در استفاده از اینترنت همراه، بهره مندی از سرعت اینترنت بالاتر برای مشترکان ایرانسلی را در برابر مشترکانی که از اینترنت همراه سیم کارت همراه اول استفاده می نماید ثبت کرده است.
سرعت اینترنت ایرانسل برای کاربران خود در در بازه زمانی نیمه اول خرداد 1403 تا نیمه اول تیر ماه 1403، 13 مگابیت بر ثانیه و سرعت اینترنت برای مشترکان همراه اول 12.9 مگابیت بر ثانیه بوده است.
آمار قبلی منتشر شده توسط رگولاتوری از سامانه نت سنج پلاس در نیمه اول خرداد ماه سال 1403 سرعت اینترنت همراه اول را 13.84 مگابیت بر ثانیه و سرعت اینترنت ایرانسل را 12.64 مگابیت بر ثانیه نشان می دهد. طبق این گزارش ایرانسل با رشد 0.36 مگابیتی و ارائه سرعت 13 مگابیت بر ثانیه به رتبه بالاتری در سرعت اینترنت همراه کشور صعود کرده است و همراه اول با کاهش 0.94 مگابیتی در جایگاه پایین تری نبست به دیگر اپراتور قرار دارد.
مشترکانی که از اینترنت همراه سیم کارت ایرانسل استفاده می نمایند در مقایسه با آذر ماه سال گذشته (1402) و پیش از تغییر تعرفه اینترنت، 18.72 درصد رشد سرعت اینترنت و مشترکانی که از اینترنت همراه سیم کارت همراه اول استفاده می کنند 12.96 درصد افزایش سرعت اینترنت را تجربه کرده اند. 
بر اساس آمارها و گزارش های ارائه شده توسط رگولاتوری اختلاف درصد رشد برای این دو اپراتور تلفن همراه در نیمه اول تیر ماه 1403 نسبت به نیمه اول خرداد ماه 1403 در مقایسه با آذر ماه 1402 کاهش 8.34 درصدی برای اینترنت همراه اول و افزایش 3.32 درصدی برای ایرانسل و ارائه سرعت اینترنت بالاتر این اپراتور به کاربران خود در این بازه زمانی را نشان می دهد.
  ایرانسل در 10 تیرماه امسال همزمان با نخستین روز نمایشگاه الکامپ 1402 و در بازه زمانی گزارش ارائه شده توسط رگولاتوری، در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تست سرعتی بر بستر شبکه بالاتر از  5Gو 5.5G ارائه داد و با رساندن رکورد سرعت دانلود در کشور به بالاتر از 8 گیگابیت بر ثانیه، توانست رکورد دار سرعت اینترنت در کشور باقی بماند.
همزمان با تغییر تعرفه اینترنت در سال گذشته، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد اپراتورها به افزایش 30 درصدی سرعت اینترنت متعهد شده اند و طبق آمار ارائه شده توسط سامانه رسمی نت سنج پلاس سرعت اینترنت در نیمه اول خرداد ماه 1403 همراه اول 21.3 درصد و ایرانسل 15.4 درصد در مقایسه با نیمه دوم آذر ماه سال گذشته افزایش داشته است. این در حالی است که در نیمه اول تیر ماه 1403 اینترنت همراه سیم کارت ایرانسل با سرعت 13 مگابیت بر ثانیه از اینترنت همراه سیم کارت همراه اول با سرعت 12.9 مگابیت بر ثانیه پیشی گرفته است.
سامانه نت سنج پلاس با هدف شفافیت در ارائه خدمات اپراتورهای تلفن همراه و توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دولت دوازدهم ارائه شد و در دولت سیزدهم نیز شاخص های عملکردی اپرتورها در این سامانه در دسترس قرار گرفت که طبق آمار این سامانه هر دو اپراتور تلفن همراه در ارائه اینترنت همراه با سرعت بالاتر به کاربران خود عملکرد موفقیت آمیز داشته اند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: